Xiangqi-Wochenende im Januar 2024

From 26.1. to 28.1.2024 it’s xiangqi showtime. A whole weekend will revolve around Chinese Chess. There will be a national league tournament and two open tournaments for beginners and players who do not yet want to compete against the strongest players in Germany. On Friday we are planning a blitz tournament or a simultaneous event. During the whole weekend you can of course get to know the Chinese chess variant and look over the shoulders of the experts. You can also try to beat the new SenseRobot.

In addition, the founding event for the registration as “registered association” of the German Xiangqi Association (DXB) will also take place. So there is a lot on offer! You can find announcements in different languages here:

[german, DE]
[english, ENG]
[chinese, CHN]

[Pre-Registration]

Information on Xiangqi can be found in the article “Xiangqi – Chinese Chess”. (Martin Berger)

**************************************************************

Vom 26.1. bis 28.1.2024 ist es wieder so weit. Ein ganzes Wochenende dreht sich alles um das chinesische Schach. Es gibt ein Bundesligaturnier und zwei Open für Einsteiger und Spieler, die noch nicht gegen die stärksten Spieler Deutschlands antreten wollen. Am Freitag planen wir ein Blitzturnier oder eine Simultanveranstaltung. Während des ganzen Wochenendes kann man natürlich die chinesische Schachvariante einfach auch kennenlernen und den Könnern über die Schulter schauen. Man kann auch versuchen, den neuen SenseRobot zu schlagen.

Zusätzlich findet auch die Gründungsveranstaltung zum Vereinsregistereintrag des Deutschen Xiangqi Bunds (DXB) statt. Es ist also einiges geboten! Ausschreibungen in unterschiedlichen Sprachen findet Ihr hier:

[deutsch, DE]
[englisch, ENG]
[chinesisch, CHN]

[Pre-Registration]

Informationen zum Xiangqi findet Ihr im Artikel “Xiangqi – Chinesisches Schach”. (Martin Berger)